Blog Posts
Hoe overleef je een monsterlijke vragenlijst?
We kennen het allemaal: vragenlijsten die eindeloos lijken te duren. Maar wat ik laatst tegenkwam, sloeg echt alles. Stel je voor: een vragenlijst met maar liefst 100 vragen, allemaal op één pagina. En als dat nog niet erg genoeg is, hadden alle vragen dezelfde antwoordopties: van 0 voor ‘nooit’ tot
3 tips om je Google Forms vragenlijst professioneler en leuker te maken
Een goed ontworpen vragenlijst kan het verschil maken tussen waardevolle inzichten en een berg onvolledige reacties. We worden dagelijks overspoeld met verzoeken van deelnames aan enquêtes en marktonderzoeken. Daarom is het cruciaal dat je opvalt met je marktonderzoek. Een vragenlijst nodigt niet alleen uit tot deelname, maar houdt de respondent
5 fasen van een marktonderzoek
Als dienstverlener ben je voortdurend op zoek naar manieren om je diensten te verbeteren en je klanten beter van dienst te zijn. Marktonderzoek is een krachtig hulpmiddel dat je kan helpen om deze doelen te bereiken, maar het proces kan overweldigend lijken als je niet weet waar je moet beginnen.
Wat marktonderzoek kan doen voor Creatieve Ondernemers
Creatieve ondernemers die hun handgemaakte items verkopen via een webshop of workshops organiseren, zijn een groeiende groep binnen de ondernemerswereld. Deze ondernemers zijn vaak gepassioneerd over het maken van unieke en ambachtelijke items, zoals gebreide sjaals, gehaakte dekens, handgemaakte kaarten, en nog veel meer. Deze items zijn te koop in
Domme vragen bestaan niet, slechte vragenlijsten wel
Je hoort het vast wel vaker; domme vragen bestaan niet. Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar.. slechte vragen, dat kom ik helaas wel tegen tijdens een marktonderzoek. Hieronder benoem ik 3 veelvoorkomende zaken: onduidelijke 𝗼𝗽𝗲𝗻 𝘃𝗿𝗮𝗴𝗲𝗻, 𝗼𝗻𝗻𝗼𝗱𝗶𝗴𝗲 (𝗽𝗲𝗿𝘀𝗼𝗼𝗻𝗹𝗶𝗷𝗸𝗲) 𝘃𝗿𝗮𝗴𝗲𝗻 en het ontbreken van 𝘀𝗰𝗿𝗲𝗲𝗻𝗶𝗻𝗴𝘀𝘃𝗿𝗮𝗴𝗲𝗻. ❓ 𝗢𝗽𝗲𝗻 𝘃𝗿𝗮𝗴𝗲𝗻 𝗱𝗶𝗲
Wat is marktonderzoek: 4 essentiele redenen waarom jij als ZZP’er ook de markt zou moeten verkennen
Als ZZP’er herken je wellicht hoe lastig het kan zijn om op te boksen tegen grote jongens in de markt. Het is belangrijk om je plek te veroveren, maar ook te behouden en waarschijnlijk ook om te groeien. Maar hoe pak je dit aan? Mijn antwoord: met marktonderzoek! In deze
5 manieren waarop je marktonderzoek kunt inzetten voor jouw webshop
Als ik met andere ondernemers praat over het marktonderzoek, hoor ik vaak: okay, voor wie is dat geschikt? Mijn antwoord: voor elke ondernemer! Maar in deze blog wil ik mij richten op de webshop eigenaren. Ik ben ervan overtuigd dat je in elke fase van je bedrijfsvoering deze kunt inzetten.
Get up to speed,
met de marktonderzoek cheat sheet!
Vul je gegevens in en ontvang mijn cheat sheet met daarin de belangrijkste informatie over marktonderzoek